29 Ocak 2019 Salı

Eskişehir Saadeti

İnsan burnunun dibindekini bazen göremiyor işte. Aslında benim Eskişehir'e gitme isteğim bundan ta 11 sene önce vardı da bir anda geçti.

Neyse işte gel zaman git zaman ülkeler arası gezen ben, annemi de koluma taktığımdan yurt içinde de gezer oldum. ( Milliyetçiler önce kendi memleketini gezeceksin elin memleketine para yedirmek ne! Diyebilir ama oldu bir iş )

Benim çocukluğumun en güzel anılarından biri yengemin hiç bitmeden hiç sıkılmadan anlattığı masallardır. Ailemize geldiğinde ben 5 yaşımdaydım. Bir daha bir daha anlat diyerek, bana çok masallar anlatmıştır.

Kırmızı başlıklı kız ve karga ile ile tilki favorimdi ☺️

29 sene içerisinde ilk kez yengemi de yanımıza alarak bir hafta sonu kaçamağı yaptık. Ailenizin tur rehberi olduğumdan, hazırlıklar benim işimdi 😁 Google amca sayesinde bulabildiğim detaylarla bir dosya hazırladım. Ve gördüm ki 1 site hariç derli toplu bilgi yok sanal alemde.  Meraklısına rotamızı yazıyorum ücretler detayı ile....

Pendik Eskişehir gidiş dönüş yetişkin ücreti Business Class için 134 TL.
65 yaş üstü ise gidiş dönüş 67 TL.

Yolculuk 2 saat 35 dk sürüyor.
İndiğiniz caddeden düz devam edince, İnönü caddesine çıkıyorsunuz. İbis otelin sağından giderseniz ta taaam işte şehir merkezi ve karşınızda Köprübaşı.

Trenden inince 20 dk kadar yürüyerek otelimize ulaştık. Detay için oteimiz...
3 kişilik oda ve kahvaltı için 70,50 € bedel ödedik. Yani bir kişi yaklaşık 159 TL.

Şehirde yaygın tramvay ağı var. Şehir düzenli ve temiz ama biz 3 kişi olduğumuzdan çok da maliyetli olmadığından ulaşım için taksi kullandık. Ücretlendirme İstanbul ile aynı. Hatta taksimetre 3,5 TL ile açılıyor.

Otelden Papağan Çibörek'e 15 TL'ye geldik.

Bana inanmayan anneme sorsun. Ben 6 aydır mantı ve çibörek sayıklıyordum. Resmen gidicem yiycem allahım ayranları da içeceğim. Böyle hamurları yedikçe mutlu olucam diyerekten kaç zaman geçti bilmiyorum!

Her yerde yazdığı gibi çatal bıçak yok. Alırsan peçete ve ıslak mendil var  ve elbette çibörek. Usta her defasında kazandan bütün salona yetecek kadar börek çıkarıyor. İçerisi dışarısı dolu. Tam porsiyon 12,5 TL ( 5 adet ) tane alırsan 2,5 TL. Ayran 2, su 1 TL.
3 yarım, 3 ayran 2 su için 29,50 TL ödedim. Kasadayken ne mutluydum gözümde börekler , kulaklarımda cısss diye kızaran börek sesleri... ☺️

Bu arada papağan bir şube daha açmış helvacılar caddesinde. Meraklısına ... :)

Karnımızı doyurunca, rotamızı Balmumu Müzesi'ne çevirdik. Müzenin yerini sorduğunuz insanlar yürürseniz 15 dk ama yürümeyin şuradan taksiye binin dediler. Anladığım bu şehrin insanları yürümüyordu arkadaş! Zaten sokaklarda üniversite gençliği kaynıyor ya da  ölmeye 5 kala nefes alan amcalar...

Planlıyorsun ama kader diye bir şey var. Anında mı yazılıyor bilmem ama seni böyle ani şeylere itebiliyor. Bizimle beraber 2 yaşında Eymen isimli oğulları olan, Aydın'lı genç karı-koca çiftte şerbet evine sığındı.

Ne içsek derken, sübyeli kahve gözüme ilişti. Sübyeli kahve ( fincan bildiği, lavanta şerbeti, zencefilli çörek, lokum şeklinde bir servis geldi önümüze.

Karnımızı doyurunca, rotamızı Balmumu Müzesi'ne çevirdik. Müzenin yerini sorduğunuz insanlar yürürseniz 15 dk ama yürümeyin şuradan taksiye binin dediler. Anladığım bu şehrin insanları yürümüyordu arkadaş! Zaten sokaklarda üniversite gençliği kaynıyor ya da  ölmeye 5 kala nefes alan amcalar...
Azıcık yürüseniz faydası size biraz hareket etmenin ne zararı olabilir? Müzeye vardığımızda 14:00'da açılacağını öğrendik. Hadi etraftaki el sanatları sergilerini gezelim dedik. 20 dk kadar olmuştu ki inanılmaz bir fırtına çıktı. Şemsiyeler ters döndü. Gök karardı ve yağmur bastırdı. Böyle olunca ilk sığınağa sığındık. O da Osmanlı Şerbet Evi oldu. :) Ne içsek derken, sübyeli kahve gözüme ilişti. Sübyeli kahve ( fincan, lavanta şerbeti, zencefilli çörek, lokum şeklinde servis ediyorlar. )
Ardından Müzeye geçtik ki ne görelim deli gibi kuyruk. Ve yağmur ve insanlar ve biz. Annem nasıl yaptı bilmiyorum aaa hepimiz içeri gireceğiz zaten diyerek, pamuk saçları ile kaynak yaptı ve hop diye müzeye giriverdik. 😊
Yılmaz Hocamız’ın ellerine sağlık. Ve Eskişehir’e kattığı herşey için…
Biraz Odunpazarı’nda  gezindikten sonra akşamüzeri mantı yemek üzere Kırım börekçisine uğradık. Araya birkaç tane de çiğbörek karışmış olabilir yalan yok 😊
Şehrin en ikonik tarafı, fotoğrafta göreceğiniz düğme ile taksi çağırabiliyorsunuz. Ve ben şaka sanmıştım ama asla değil taksimiz hop diye geldi 😊
Akşam yemeği için şehrin en canlı noktasını seçtik. Trakya Restoran. Hem otele yakın hem de canlı müzik vardı. Porsiyonlar (anayemek ) 45 TL civarı.
Bol sohbetli, çok eğlenceli ilk gün bu şekilde bitmiş oldu

Sabah otel kahvaltısından sonra taksi ile Sazova’ya geçtik. Bilim Sanat ve Kültür Parkı veya Sazova. 🦆🦋🐴🐢🐠🐅🦒

Aklınıza gelebilecek çeşitlikte hayvanı görebileceğiniz, pembe flamingolar ile poz verebileceğiniz, şehrin dışında ama yakın, kalabalık ama temiz bir park.
Yarım gün ayırmanızda fayda var. Girişler kalabalık. Kimi zaman, örneğin papağanların olduğu kısmı görebilmek için bile beklemek gerekebiliyor.
Masal şatosu 🏰🏰 , korsan gemisi⚓️⚓️, Nasreddin Hoca, pinokyo ❣️❣️, 7 cücelerin temsili evi, maket uçaklar, sualtı müzesi ziyaretçilerini bekliyor.
Çocuklar için kesinlikle muhteşem bir olacağı kesin 💫💫 Park çıkışında çarşı’ya gittik ve alışverişimi yaptık. Gitmişken met helvası alman dönmeyin. Biz Balkan Helvacı’sından aldık. ( pazar günü çoğu dükkan kapalı. Cumartesinden işleri halledin. )

Devamında 40 dk kadar bekleyerek tekne turuna katıldık. Bizim  için gondol aşırı romans olacağından, tercihimiz tekne oldu.🛥🛥

Artık şehre veda etmeden önce de Ciğerci Ahmet’e uğradık. Bildiğiniz oto sanayii de arka mahallede. Türkü bardan hallice olan bu lokantada masaya gelenleri ve damakta yaşananları yazmıyorum. Fotoğraflara bakabilirsiniz. ☺☺️ Eskişehir, hepimize çok yakın mesafelerde.