6 Ocak 2015 Salı

Tüm Hamilelere Sevgilerimle / Muzlu Rulo

Sen nasıl birisin diyecek olan da tam vereceğim cevabım yok aslında.
Ben nasıl biriyim biliyor musunuz işte bildiğiniz gibi bir fazlası yok.
Garfield ile yarışacak seviyede tembelliğim olduğu doğrudur. Zaman zaman mutfaktan su almaya üşenirim, evin çalan telefonuna kalkıp, bakmaya üşenirim, (Nasılsa arayan numara görünüyor sonra ararım mantığı yer etti içime.)  Acıktığımda yemek yemeğe üşendiğim de olur, açlıktan nevrimin döndüğü de.
İşte halim farklı ama bir halim var ki hala neden böyle olduğum bilinmez.

Aslında biraz biliyorum ben, başka bir yazının konusu o.

Unutmadan herkese sağlıklı kışlar diliyorum bir kez daha. Siz siz olun, benim gibi şıklığınızdan ödün vermemek adına lokantalarda / barlarda incecik dolaşmayın. Alın sırtınıza bir hırka veya şal. Yoksa kışa hoşgeldin partisi, huzurlarınızda nurofen ve benical cold ikilisi ile sevgi dolu günler geçirmeniz an meselesi. Geçtiğimiz üç gün bahar tadında olan havayı eve kapanarak sadece bir kez markete çıkarak geçirdiğimi söylemem yeterli herhalde.

Aman tamam iyileşiyorum sanırım derken, gönülü bir takım kitap ve dergiler arasında gezdiriyordum ki telefonum ansızın çaldı.
Arayan, şu an tanıdığım pek çok hamilenin en canı, en kanı.
Hiçbir şey yiyemediğini biliyorum. Bebek, iki ayı aşkın süredir bildiğiniz otla ve kivi ile besleniyor.

Telefondaki ses, normalde tatlı ile arası nahoş olmasına rağmen "Muzlu Rulo Pasta" istedi benden.
Ben ne mi yaptım? Elimde ne varsa bir kenara bıraktım ve ardından tabii ki buzdolabı check-up. eksik bir iki malzemeyi almak için market yoluna revan oldum.
Ve ta ta taaam gelen telefondan tam 40 dakika sonra mutfaktayım.
Hani ben hastaydım? Yok canım hasta değilim ben. İyileştim birdenbire.Biri benden bir şey pişirmemi istedi. İlacım ayağıma geldi, işe koyulma vaktidir.

Burnumun dikine gittiğim kadar, kendi tariflerimin dikine de gittiğim oluyor.
Hadi bu sefer bir farklılık yarat bakalım dedim kendime. Kendisine muhalifken, taraf olduğum değerli Şef Arda Türkmen tarifi ile yola çıkmaya karar verdim.
Arda yapar ben yapamaz mıyım? Daha da iyisini yaparım. Hatta çok daha kısa sürede. Ne yalan söyliyim son zamanlarda gözüme daha çok girdi. :)

Malum hamile beklemez ! :)

Tesadüfen tarifi yayınladığı gün izlemiştim ve internetin yüce hizmetleri sayesinde videolarını tekrar gözden geçirdim. Bu kez panik yok, her şey sıralı, aksilik yok, çıkan tansiyon sorunu yok :)


Kreması ile işe başladım. Arda Türkmen, bu arkadaşa bir tane vanilya çubuğu katmış ben yarım kullandım ve ideali yakaladığımı düşünüyorum.

Aradaki engelleri çıkarırsam tam  100 dakikada pasta hazırdı diyebilirim.

Yoruldum mu? Hayır.
Aksine ben iyileştim.
Birini mutlu etmenin vermiş olduğu huzur içme yerleşti.
Sadece hamileyi değil, çocuklu kadınları ve komşuyu da sevindirdim.

Bazen kendiniz için değil de bir başkası için yağtığınız en küçük dokunuş sizi mutlu eder.

Yazıyı okuyan ve keşke olsa da yesek diyen hamile olursa lütfen benimle iletişime geçsin.

Tüm hamilelere sevgilerimle.

Su gibi akan 40 haftanız olmasını dilerim. ;)


*** Tarif Arda Türkmen'e aittir.

http://www.ardaninmutfagi.com/yemek-tarifleri/tatlilar/muzlu-rulo-pasta

Muzlu Rulo Pasta Malzemeleri

Kek için Malzemeler
3 adet yumurta
75 gr. toz şeker
90 gr. un
1 tutam vanilya

Krema için Malzemeler
500 ml. süt
150 gr. toz şeker
40 gr. tereyağı
5 adet yumurta sarısı
60 gr. un
50 gr. mısır nişastası
1 adet çubuk vanilya
2 adet muz – içi için
3 yemek kaşığı pudra şekeri – üzeri için
Hazırlanışı;
Krema için;
Sütü bir tencereye alın içerisine vanilya tohumlarını koyup ısıtın.
Şeker ve yumurta sarılarını iyice çırpıp, un ve nişastayı ekleyin.
Sütü bu karışıma ılıtarak karıştırın ve tüm karışımı tekrar tencereye alarak ateşin üzerinde sürekli karıştırarak muhallebi kıvamına getirin.
Son olarak kenara alın, tereyağını ekleyin karıştırın ve soğumaya bırakın.
Keki için;
Yumurta ve şekeri yoğun krema kıvamına gelinceye kadar çırpın.
Unu ve vanilyayı kabaran yumurtaya eleyin ve spatula yardımı ile yumurtayı söndürmeden karıştırın.
Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine harcı eşit bir şekilde yayın.
200 derece önceden ısıtılmış fırında 10 dakika pişirin ve keki soğumaya bırakın.
Birleştirmek için;
Kekin içine kremayı sürün ve ortasına muzu yerleştirip sıkı bir rulo yapın. Üzerine pudra şekeri serpin ve dilimleyerek servis edin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder